در دهه 1920 جرج تیلو تئوری ارتفاع دامن را مطرح کرد که بیان می کند که طول دامن زنان منعکس کننده سلامت اقتصادی جامعه است. این تئوری زمانی مطرح شد که زنان ساپورتهای ابریشمی به پا می کردند – زمانی که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار داشت، زنان دامنهای کوتاهتر به پا کردند تا ساپورتهای گرانقیمت خود را بیشتر به رخ بکشند؛ وقتی شرایط اقتصادی بد شد، ارتفاع دامنها نیز بیشتر شد، زیرا زنان توانایی خرید ساپورتهای گران قیمت را نداشتند. در نتیجه با انتخاب دامنهای بلندتر این مسئله را می پوشاندند. آیا باور ندارید؟ همین مسئله در سال 2009 نیز رخ داد – در این سال که شاهد رشد 15 درصدی بازار بورس بودیم، دامنهای مد به کوتاهترین حد خود رسیدند.
- ۹۷/۰۶/۰۵